Verschillende soorten communicatietrainingen

Verschillende soorten communicatietrainingen

Het hangt natuurlijk een beetje af van wat voor een werk je doet, maar de meeste mensen zullen minimaal één keer tijdens hun carrière een communicatietraining volgen. Niet alleen als je een werknemer bent, maar ook of misschien zelfs wel vooral als zzp’er is goede communicatie heel belangrijk. Communicatie is echter een heel breed begrip en er bestaan dus ook veel verschillende communicatietrainingen. In dit artikelen zetten we een xxx verschillende trainingen op een rij zodat jij kunt kijken welke het meest waardevol voor jou zou kunnen zijn!

Assertiviteitstraining

Assertiviteit is een belangrijk onderdeel binnen je leven. Je wilt je mannetje of vrouwtje kunnen staan, maar dan wel zonder andere te kwetsen. Sommige mensen kunnen dit van nature, anderen hebben baat bij een training. Communicatie is een belangrijk onderdeel van assertiviteit.

Conflicthantering

Conflicten zijn onvermijdelijk, of je nu een werknemer bent of een zzp’er ze komen altijd wel eens in meer of mindere mate voor. Fijn dan als je weet hoe je met conflicten om moet gaan. Een conflict hoeft namelijk niet altijd te escaleren, maar met de juiste techniek kan dit opgelost worden zodat beide partijen tevreden kunnen zijn. Dit leer je tijdens de training conflicthantering.

Klantgerichte communicatie

Helaas leren wij op school niet direct hoe je het beste met klanten om kunt gaan, terwijl klantcontact in heel veel beroepen wel een belangrijk onderdeel is. Als zzp’er werk je eigenlijk altijd voor klanten. Handig dus als je weet hoe je die relatie zo best mogelijk kunt beginnen en onderhouden. Denk jij dat hier winst voor jou te behalen is? Doe dan een training op het gebied van klantgerichte communicatie.

Onderhandelen

Als je in de sales zit dan kan een training op het gebied van onderhandelen je helpen om betere deals te sluiten. Je leert hierbij hoe je beter leert luisteren en de wensen van de ander in kaart brengt, maar ook hoe je eigen wensen herkent en naar voren schuift. Een leuk voordeel van deze training is dat je de geleerde tactiek ook meteen toe kunt passen tijdens je eigen salarisonderhandelingen.

Reageren is niet mogelijk.