Tips om meer uit je Google advertenties te halen
Ben jij een zzp’er met een webshop? Dan is een van de belangrijkste activiteiten binnen je bedrijf om meer online verkeer naar je webshop te genereren. Tegenwoordig zijn er heel veel kanalen. Zo kun je bijvoorbeeld social media organisch inzetten, maar je kunt er ook zelf op adverteren of influencers betalen om je producten aan te prijzen. Ook via Google kun je op diverse manieren verkeer naar je website leiden. Dit kan zowel organisch als via advertenties Wij geven je een aantal tips hoe je nog meer uit je Google advertenties kunt halen.
Benut zo veel mogelijk extensies
Als je met Google Ads aan de slag gaat dan is het belangrijkste een pakkende titel en tekst. Maar je kunt tegenwoordig veel meer extra extensies toevoegen. Zo kun je extra links toevoegen naar andere pagina’s op je website, het adres van een fysieke locatie waar je product verkocht wordt toevoegen en een call to action. Op die manier kun je extra aspecten onder de aandacht brengen. Bovendien wordt je advertentie groter waardoor je meer ruimte in de zoekresultaten inneemt en de kans groter is dat er op je website geklikt wordt.
Zorg voor goede reviews
Ook reviews hebben je om op te vallen bij je advertenties. Vroeg werden de reviews op productniveau getoond, tegenwoordig is dit op webshop niveau. Dit maakt het makkelijker om veel reviews te verzamelen, niet elk product heeft namelijk (veel) reviews. Niet alleen zorgt een hoge reviewscore voor meer vertrouwen, doordat de sterretjes bij de advertentie getoond worden, valt deze ook meer op.
Begin met Google Shopping
Google shopping is een apart gedeelte binnen de Google zoekresultaten dat speciaal bedoeld is voor het aanprijzen van producten. De opmaak is vrije eenvoudig: afbeelding, titel, prijs, rating en websitenaam. Echter het staat wel helemaal bovenaan de pagina en ook de eenvoud zorgt voor extra aandacht. Hier wordt dus heel veel op geklikt. Zorg dus dat jouw producten hiertussen staan. Dit kun je zelf doen, maar makkelijker is het om je bij een Google CSS partner aan te sluiten. Zij kennen alle in-and-outs van adverteren binnen Google Shopping en bieden je daarnaast meer waar voor je advertentiebudget. Bigshopper is hier een goed voorbeeld van en tientallen bedrijven werken dan ook al met hen samen.