
Welke marketingcampagne past bij jouw bedrijf?
Marketingcampagnes zijn erg relevant voor bedrijven. Ze vergroten de bekendheid voor jouw bedrijf, trekken nieuwe klanten aan en vergroten de betrokkenheid met jouw klanten. Daarnaast zorgt het voor het optimaliseren van jouw bedrijf. Iets wat elke organisatie wel wil! Maar om een marketingcampagne te laten werken moet je wel weten welk soort marketingcampagne goed bij jouw bedrijf past. Dit is afhankelijk van jouw wensen en doelstellingen maar ook de doelgroep. Lees verder om erachter te komen welke marketingcampagne past bij jouw bedrijf!
Netwerk- en relatieopbouw events
Het organiseren of bijwonen van bijvoorbeeld evenementen, seminars, webinars of workshops is erg geschikt om relaties uit te nodigen. Hier is het mogelijk om persoonlijke relaties op te bouwen en het genereren van interesse bij potentiële klanten voor nieuwe producten of diensten. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om bestaande relaties te versterken. Bedrijven die hierop kunnen inspelen zijn B2B-bedrijven, evenementenorganisaties, zakelijke dienstverleners.
Leadopvolging na beurzen
Ben je een bedrijf dat deelneemt aan beurzen en exposanten? Dan is het erg relevant om de verzamelde leads op te volgen. Het opvolgen van leads doe je door het inzetten van mailings. Het is een effectief marketingmiddel dat de aandacht van potentiële klanten kan trekken. Aan de hand van telefoongesprekken kan je ook een lead opvolgen. Dit zorgt voor een naadloze overgang van potentiële klanten naar echte klanten.
Telefonische enquête
Als je een bedrijf bent dat marktonderzoek wilt uitvoeren en klantfeedback wil verzamelen, pas dan telefonische enquêtes toe. Dit doe je om waardevolle informatie van klanten en prospects te verzamelen. Het helpt jouw bedrijf om beter te begrijpen wat jouw doelgroep nodig heeft en hoe ze jouw producten of diensten kunnen verbeteren
Mysterie telefoontjes
Wanneer je als bedrijf de kwaliteit van jouw klantenservice wilt waarborgen of hierin een verbeterslag wilt maken, is dit type campagne geschikt voor jouw bedrijf. Door telefonisch onderzoek wordt er gekeken naar de klantervaring binnen jouw bedrijf. Er wordt dan gebeld naar uw bedrijf als klant, leverancier of eventueel ook als werknemer. Hij of zij werkt dan bij een bedrijf gespecialiseerd in mystery telefoontjes en verzamelt de informatie voor een onderzoek. Dit soort onderzoeken is relevant voor verschillende bedrijven, waaronder retail, horeca en klanten servicegerichte organisaties.
Expertise in marketingcampagnes op maat
Weet je vooralsnog niet waar je moet beginnen met het opzetten van een marketingcampagne en welke het beste past bij jouw bedrijf? Zoek dan eens naar organisaties die hiervoor hulp aanbieden, zoals www.convins.eu. Bij zulke organisaties gaan ze dan samen met jou bepalen welke marketingcampagnes het beste aansluiten bij jouw wensen. Daarnaast helpen ze ook met het toepassen van de marketingcampagne.